Ford Focus

Czwarta już generacja Forda Focusa debiutuje w 2018 roku jako jedno z ładniejszych aut kompaktowych. Pierwszy Focus (debiut w 1998 roku) zrewolucjonizował zarówno postrzeganie samochodów Forda w klasie aut kompaktowych jak i klasę kompaktów w ogóle. Zarówno stylistycznie jak i technicznie był to milowy krok naprzód dla amerykańskiej marki w Europie (po słabym Escorcie), a wielowahaczowe zawieszenie tylnej osi i śmiały design wyznaczało nowe standardy dla kompaktów. Aktualny model to najwyraźniej kontynuacja tej historii sukcesu.

Opis

W Focusie numer 4 tylne zawieszenie może, ale już nie musi być wielowahaczowe, a zależy to od rodzaju nadwozia, wyposażenia i mocy. Lepsze zawieszenie znajdziemy więc w autach kombi, autach z silnikami o mocy powyżej 125 KM oraz w topowej wersji wyposażenia Vignale.  Najwyraźniej producent korzystając z wypracowanej pozycji na rynku, chce poprzez ograniczenie kosztów trafić do szerszego grona odbiorców, w tym flotowych. Można się jednak spodziewać, że w najbliższych latach Focus będzie w dalszym ciągu wzorem do naśladowania dla innych producentów kompaktów jeśli chodzi o właściwości jezdne, przynajmniej w wersjach z nowocześniejszym zawieszeniem.

Ford wygląda elegancko, a linia nadwozia jest spójna i dynamiczna, szczególnie w usportowionych wersjach ST-line poniżej.

Ford Focus ST-line 2018

Wnętrze jest bardziej przestronne niż w poprzedniej generacji modelu, głównie dzięki zwiększonemu o 5 cm rozstawowi osi, choć wymiary zewnętrzne pozostały prawie bez zmian. Jest też nowocześniej. Focusa możemy wyposażyć w rozmaite systemy asystujące, których lista jest naprawdę długa i zawiera m.in. aktywny tempomat, systemy rozpoznawania znaków, utrzymania pasa ruchu, wyboru trybów jazdy. Po raz pierwszy w Europie, Ford oferuje w swoim modelu wyświetlacz head-up, który wyświetla te same informacje co znajdujące się pod nim zegary oraz monitor między nimi. Dodatkowo na środku mamy jeszcze ekran do sterowania multimediami i nawigacją.

Ford Focus – wnętrze i ekran head-up widoczny nad kierownicą

W nowym Focusie królują silniki 3-cylindrowe benzynowe EcoBoost o pojemności 1.0 i 1.5  w pięciu wariantach mocy od 85 do 182 KM oraz diesle EcoBlue 1.5 litra (95 i 120 KM) i 2.0 litra (150 KM). Podstawowa wersja benzynowa powinna kosztować około 65 tys. zł.

 

 

Parametry

Marka Ford
Model Focus
Wymiary zewnętrzne długość/szerokość/wysokość: 437,8/182,5/147,1 cm ; pojemność bagażnika 375 l
Silniki 3-cylindrowe benzynowe EcoBoost o pojemności 1.0 (o mocy 85, 100 i 125 KM) i 1.5 (o mocy 150 i 182 KM) oraz diesle EcoBlue 1.5 litra (95 i 120 KM) i 2.0 litra (150 KM)
Cena od (orientacyjna w zł) 72 000