Porsche 911 produkowane od 1963 roku jest chyba najbardziej rozpoznawalnym samochodem sportowym na świecie. Obecna ósma już generacja modelu oznaczona symbolem 992 debiutuje pod koniec 2018 roku, a na rynek trafia w 2019. Auto pozostaje wierną kontynuacją stylistyczną poprzedników i pierwotnej konstrukcji z silnikiem umieszczonym za tylną osią.
Opis
Najnowsze Porsche 911 Carrera 4S przyśpiesza do setki w 3,4 s – czyli o 0,4 s szybciej niż poprzednik. Mocniejszy silnik z większymi turbinami robi swoje, a przecież nie będzie to najmocniejsza wersja w gamie modelu.
992 najłatwiej odróżnić od poprzedniego 991 po tylnym pasie świetlnym łączącym lampy oraz po poszerzonej tylnej części nadwozia. Te elementy mają teraz występować również w wersjach z napędem na tył, a nie jak dotychczas tylko w modelach napędzanych na obie osie. Auto ma też większy rozstaw kół (o 40 mm), większy spojler, jest nieco cięższe i minimalnie dłuższe (o 20 mm). Wygląda bardziej atletycznie.
Porsche 911 to jedno z niewielu aut łączących w sobie prawdziwego ducha sportowego z przydatnością na co dzień. Carrera łączy też klasykę z nowoczesnością i choć jest pełna sprzeczności to stylistycznie pozostaje spójna. Taki paradoks, a może po prostu charakter.
Parametry
Marka | Porsche |
Model | 911 Carrera (992) |
Wymiary zewnętrzne | długość/szerokość/wysokość: 451,9/185,2/130 cm ; pojemność bagażnika 132 l |
Silniki | Benzynowe turbo o mocy od 450 do 700 KM. W wersji Carrera 4S benzynowy 3.0 biturbo (o mocy 450 KM) i napęd na 4 koła |
Cena od (orientacyjna w zł) | 600 000 |