Kia Stinger debiutuje na targach w Detroit

Nowy dynamiczny sedan Kia Stinger z tylnym napędem (lub inteligentnym napędem na obie osie), mocnymi silnikami i sportowym charakterem ma za zadanie odświeżyć dość konserwatywny wizerunek koreańskiego producenta i przyciągnąć do marki nowych, bardziej wymagających klientów.

Rozstaw osi jest większy niż w Audi A4, BMW serii 4 Gran Coupe, a nawet Lexusie GS. Samochód jest też dłuższy niż większość konkurentów w tym segmencie oferując dużo miejsca w środku , a dostępne opcje wyposażenia celują w segment premium.

Sztywne zawieszenie wielowahaczowe z tyłu, z przodu oparte na MacPherson-onach, ma zapewnić dobrą kontrolę i „czucie” samochodu. Kierowca będzie mógł dostosować charakterystykę jazdy (w tym zawieszenia) mając do dyspozycji pięć trybów: Personal, Eco, Sport, Comfort i Smart.

Na razie wiemy o dwóch dostępnych silnikach: 2.0 – litrowy o mocy 255 KM (353 Nm max. moment obr. ) i 3.3 – litrowy V6 twin-turbo o mocy 365 KM (510 Nm). Osiągi zapowiadają się więc obiecująco i Stinger powinien dostarczyć to co zapowiada agresywna sylwetka.

W Europie auto ma być dostępne pod koniec 2017 roku. Cen jeszcze nie znamy.

Dodaj komentarz