Mazda CX-30

Nowy kompaktowy SUV Mazdy na pierwszy rzut oka wygląda jak podwyższona nieco i uterenowiona Mazda 3, a to oznacza dynamiczną i wysmakowaną linię nadwozia przypominającą coupe. Jest to drugi, po „trójce” model nowej generacji w gamie japońskiego producenta. Auto gabarytami (długość 439 cm, szerokość 179 cm, wysokość 154 cm) plasuje się pomiędzy Mazdą CX-3, a CX-5.

Auto będzie można kupić z napędem na 4 koła, a prześwit o wartości 17,5 cm znacznie poprawia funkcjonalność, podobnie jak 430-litrowy bagażnik.

Dobrze wyciszone i przestronne wnętrze przypomina to zastosowane w kompaktowym modelu 3. Jest estetyczne, nowoczesne i raczej minimalistyczne, z deską rozdzielczą skierowaną w stronę kierowcy. Klasyczne zegary uzupełnia multimedialny ekran współpracujący z Apple CarPlay i Android Auto.

 

Na razie na polskim rynku dostępny będzie jedynie 2-litrowy silnik benzynowy (diesla brak) o mocy 122 KM i 213 Nm momentu obrotowego, który niestety nie powala osiągami. Jednak pod koniec 2019 roku gamę uzupełni nowoczesna 180-konna jednostka Skyactiv-X (stosowana już w Mazdzie 3), która wydaje się bardziej odpowiednia do tak dynamicznie wyglądającego i nowoczesnego auta.

CX-30 to z pewnością mocny argument japońskiego producenta w segmencie kompaktowych SUV-ów i jeden z ładniejszych samochodów na rynku. Cena zaczyna się od 100 000 zł, czyli nie mało, ale zależy do jakich aut ją porównamy. Ponadto za styl też trzeba zapłacić, a Mazda od lat ociera się o segment premium.

Fot. Mazda