Nowy Subaru Forester e-Boxer

Subaru Forester w najnowszej, piątej odsłonie to zupełnie nowa konstrukcja, choć przypomina poprzednią generację. Na zewnątrz najbardziej zmienił się tył, który wyposażono w duże poziome lampy zachodzące na klapę bagażnika. Auto urosło zarówno wzdłuż jak i wszerz.

Zwiększono również rozstaw osi (o 3 cm), co przekłada się na jeszcze większą przestrzeń w kabinie pasażerów. Prześwit pozostał na dobrym poziomie 22 cm, a to dobrze zapowiada możliwości nowego Forestera w terenie.

Najnowszy „Leśnik” będzie wyposażony w napęd hybrydowy o nazwie e-Boxer. To największa nowość dla klientów tej marki na europejskim rynku. Jest to tak zwana miękka hybryda, która w przeciwieństwie do innych tego typu rozwiązań potrafi poruszać auto również na samym prądzie. Wtedy maksymalna prędkość może wynieść 40km/h. Zasięg oczywiście zależy od warunków, ale nie będzie większy niż 1,5 do 2 km. Główne zadanie silnika elektrycznego to wspomaganie jednostki benzynowej. Litowo-jonowa bateria znajduje się w bagażniku w miejscu koła zapasowego.

Zespół napędowy składa się z 2-litrowego 150-konnego, benzynowego silnika typu boxer, wspomaganego silnikiem elektrycznym o mocy 13,6 KM umieszczonym pomiędzy bezstopniową skrzynią biegów Lineatronic, a jednostką benzynową. 2-litrowy silnik został zbudowany praktycznie całkowicie od nowa. Moc przenoszona jest oczywiście na cztery koła przez symetryczny napęd AWD z którego Subaru słynie. Dodatkowo system X-Mode pozwala na dobranie odpowiedniego trybu jazdy np. na śnieg czy błoto.

Auto wyposażone będzie w zmodyfikowany system bezpieczeństwa EyeSight, który teraz potrafi wykryć dekoncentrację kierowcy oraz zahamować auto przed przeszkodą również podczas cofania. We wnętrzu znajdziemy nowe multimedia, ubrane w nowocześniejszą stylistykę i lepsze materiały wykończeniowe. Górny ekran poinformuje m.in. o poziomie naładowania baterii.

W polskich salonach Forester piątej generacji pojawi się prawdopodobnie jesienią 2019 roku. Na początku 2020 do sprzedaży trafi drugi popularny model japońskiej marki – Subaru XV, również wyposażony w ten sam napęd e-Boxer.

Foto: Subaru