Volkswagen Golf VIII Variant i Alltrack.

Rok po debiucie Volkswagena Golfa VIII generacji, niemiecki producent wprowadza jego bardziej praktyczną odmianę kombi pod nazwą Variant. Jednocześnie debiutuje również uterenowiona wersja Alltrack. W porównaniu do poprzedniej generacji auto urosło o prawie 7 cm. Teraz nadwozie ma długość 4,63 m i rozstaw osi 2,69 m. Kombi jest dłuższe od hatchbacka o 349 mm. Te parametry z pewnością poprawią odczuwalną przestrzeń w kabinie i zapewnią więcej miejsca na bagaż. Bagażnik ma pojemność 611 litrów, czyli o 6 l więcej niż w poprzedniej generacji.

Volkwagen Golf VIII Variant

Paleta dostępnych silników jest podobna jak w hatchbacku, brakuje jedynie najsłabszej 90-konnej jednostki benzynowej. Mamy więc silnik benzynowy 1.0 TSI o mocy 110 KM i 1.5 TSI (130 lub 150 KM) oraz turbodiesle 2.0 o mocy 115 lub 150 KM. Najtańsza wersja specyfikacji wyposażenia nosi nazwę Golf, nieco wyżej plasuje się Life, potem style i najwyższa, widoczna na zdjęciach wersja R-Line z czarnymi lusterkami i akcentami w wykończeniu nadwozia oraz sportowymi fotelami z zintegrowanymi zagłówkami. Golf Variant pojawi się w sprzedaży w Polsce pod koniec roku 2020.

Ciekawą odmianą o bardziej oryginalnej stylistyce i większej wszechstronności, jest model Alltrack z nieco zwiększonym prześwitem, napędem na 4 koła oraz plastikowymi nakładkami na nadkolach i zderzakach. Będzie on oferowany z 200-konnym dieslem.

Volkswagen Golf VIII Alltrack

Deska rozdzielcza podobnie jak w tradycyjnym kombi będzie taka jak w hatchbacku, czyli ze wskaźnikami umieszczonymi na 10.25-calowym wyświetlaczu. Na konsoli środkowej znajduje się natomiast ekran dotykowy wielkości 8,25 cala (za dopłatą 10,25 cala z nawigacją), który służy do obsługi multimediów i innych urządzeń pokładowych.

Foto: Volkswagen