Audi Q8

Audi Q8 to pierwszy SUV Audi w stylu coupe, główny rywal BMW X6 oraz Mercedesa GLE Coupe. Samochód powstaje na platformie MLB, tej samej z której korzystają Porsche Cayenne i najnowszy Volkswagen Touareg. Cyfra „8” w nazwie oznacza topowy model danej linii modelowej. Dzięki dużemu nadwoziu (niemal 5 m długości, 2 m szerokości i 1,7 m wysokości przy niemal 3 m rozstawie osi) oraz równej linii dachu (nie zaokrąglonej jak u konkurencji) nowy SUV Audi oferuje bardzo dużą ilość miejsca wewnątrz, w tym również na tylnych miejscach. Nadwozie jest więc szersze, ale nieco krótsze i niższe niż w Q7, co poprawia jego proporcje.

Opis

Audi Q8, mimo swoich znacznych rozmiarów, wygląda zgrabnie i dynamicznie. Z przodu po raz pierwszy możemy zobaczyć nowy projekt grilla, który będzie też występował w kolejnych modelach SUV-ów Audi. Dodatkowym smaczkiem są bezramkowe szyby w stylu coupe. W konstrukcji nadwozia zastosowano szereg elementów aluminiowych m.in. dach, błotniki i drzwi. Masa bazowa auta jest jednak spora i wynosi 2145 kg co wynika też z dużej sztywności nadwozia i bogatego wyposażenia.

Audi Q8 – z przodu

Q8 pod względem długości nadwozia i rozstawu osi przerasta swoich niemieckich rywali. Dzięki temu wybierając ciekawe nadwozie klienci nie muszą rezygnować z przestrzeni wewnątrz i nawet pasażerowie o wzroście ponad 190 cm powinni wygodnie podróżować tym autem. Dodatkowo otrzymujemy duży bagażnik o pojemności 605 l.

Audi Q8 – wnętrze, tylna kanapa

Jeśli chodzi o kokpit, jest on podobny do znanego już z modeli A7 i A8, gdzie większość przełączników zastąpiono szklanymi ekranami dotykowymi. Dzięki temu wnętrze wygląda bardzo nowocześnie, przejrzyście i estetycznie, a obsługa ma być intuicyjna. Do obsługi dotykowej będzie trzeba się przyzwyczaić, podobnie jak do odcisków palców na ekranach, no cóż… takie czasy. System multimedialny można konfigurować jak smartfon, a asystent reaguje na naturalne komendy wydawane głosem i jest w stanie uczyć się codziennie pokonywanych tras.

Audi Q8 – wnętrze, kokpit

Na początek dostępne będą dwie wersje silnikowe, obie to 3.0 V6 z 8-biegowym automatem: benzynowa turbo o mocy 340 KM (450 Nm) oraz turbodiesel o mocy 286 KM (600 Nm) obie z 48-woltową instalacją i systemem mild hybrid powalającym na oszczędniejszą jazdę. Później dołączy też słabszy 231-konny diesel. Wszystkie odmiany będą wyposażone w napęd Quattro z centralnym dyferencjałem. Do wyboru jest siedem trybów jazdy, a w terenowym można zwiększyć prześwit z bazowych 22 cm do 25 cm. O komfort dodatkowo zadba jeden z trzech rodzajów zawieszenia: standardowo stalowe z układem kontroli tłumienia, pneumatyczne zwykłe i pneumatyczne sportowe. Poręczność tego kolosa jak i zachowanie w zakrętach poprawi dodatkowo opcjonalna tylna oś skrętna.

Samochód zadebiutuje w polskich salonach już w lipcu 2018 r. na początek w wersji z mocniejszym silnikiem diesla – Q8 50 TDI

Parametry

Marka Audi
Model Q8
Wymiary zewnętrzne długość/szerokość/wysokość: 498,6/199,5/170,5 cm ; pojemność bagażnika min/max 605/1755 l
Silniki 3.0 V6: 45 TDI turbodiesel 231 KM ; 50 TDI turbodiesel 286 KM (600 Nm) i 55 TFSI benzyna turbo 340 KM (450 Nm)
Cena od (orientacyjna w zł) 344 500