Audi Q5 drugiej generacji

Zmiany stylistyczne

Na początku tego roku do sprzedaży trafia nowa odsłona SUV-a spod znaku czterech ringów. Kolejne wcielenie Q5 to ewolucja stylistyczna poprzedniego modelu o nieco mocniej/agresywniej zarysowanych liniach, nieznacznie większych rozmiarach zewnętrznych i obszerniejszym wnętrzu, ale mniejszej masie. Natomiast technicznie, zgodnie z deklaracjami producenta, samochód ma wyznaczać standardy w swojej klasie.

Silniki

Pod maskę trafi na razie 5 silników: 3 odmiany 2.0 TDI (110KW/150KM; 120KW/163KM, 140 KW/190KM); 3.0 TDI o mocy 210KW/286KM i chyba flagowy dla tego modelu, przy aktualnym odwrocie od diesli silnik benzynowy 2.0 TFSI o mocy 185KW/252KM. Z silnikami będą współpracowały nowe zautomatyzowane 7-biegowe skrzynie S tronic i 8-biegowy tiptronic do 3.0 TDI.

Nowe Quattro i zawieszenie

Wszystkie modele oprócz 3.0 TDI (mechaniczny stały napęd Quattro) i 2.0 TDI 110KW (standardowo napęd na przód) będą w standardzie dostępne z nowym system Quattro z technologią ultra. Jest to napęd sterowany elektronicznie, który jak twierdzi producent, po analizie danych z układu jezdnego, systemów ESC oraz Audi Drive Select ma w razie potrzeby w ułamkach sekundy dołączać tylny napęd dostosowując się do warunków panujących na drodze i stylu jazdy kierowcy. Jeśli jednak warunki drogowe są dobre, trakcja i przyczepność wystarczające, auto z nowym Quattro, jakkolwiek to brzmi, będzie przednionapędowe. Z pewnością jest to rozwiązanie, które wpłynie dodatnio na ekonomikę jazdy, ale czy będzie tak samo skuteczne jeśli chodzi o właściwości trakcyjne jak „zwykłe” Quattro – zobaczymy.

Audi wprowadza też w Q5 nowe zawieszenie o małej masie, które ma poprawić komfort, a poprzez obniżenie środka ciężkości (bardzo istotne w SUVie) wpłynąć pozytywnie na prowadzenie i przyczepność auta. Dostępne będzie również nowe elektromechaniczne wspomaganie oraz adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne do modeli z napędem Quattro.

Elektronika

Jeśli chodzi o elektronikę, w opcji mamy wirtualny kokpit, nowy system MMI, usługi online Audi connect, oraz cały wachlarz, w większości nowych dla tego modelu systemów asystowania kierowcy.

Audi jak zwykle stawia poprzeczkę wysoko dla swoich rywali, a biorąc dodatkowo pod uwagę wysoką jakość wykonania wnętrza, wielu kierowców będzie chciało się w nim szybko zadomowić.

 

 

Dodaj komentarz