Nowe Audi A8 i A8L

Nowe Audi A8 – najnowszy model flagowej limuzyny Audi właśnie zadebiutował w Barcelonie. Czwarta generacja A8 ma ponownie wyznaczać standardy w klasie dzięki swojej technologicznej przewadze nad konkurencją, którą podkreśla producent z Ingolstadt.

Audi A8 to pierwszy seryjnie produkowany model na świecie przygotowany specjalnie z myślą o zaawansowanej technologii autonomicznej jazdy. Począwszy od 2018 roku samochód będzie stopniowo doposażany w kolejne funkcje autonomiczne, które umożliwią zdjęcie rąk z kierownicy i np. poświęcenie uwagi treściom emitowanym w pokładowym centrum rozrywki. System umożliwi też zdalne wyprowadzenie i wprowadzenie auta na parking i jednocześnie monitorowanie go na smartphonie przy pomocy dedykowanej aplikacji Audi.

Limuzyna pomimo swoich rozmiarów (5,17 metra w wersji standardowej i o 13 cm więcej w wersji L), dzięki zastosowanym zabiegom stylistycznym wygląda bardzo dynamicznie. Sylwetka podkreśla fakt, że auto odpycha się ze wszystkich czterech kół za pomocą legendarnego już napędu Quattro, a lekka konstrukcja i dobry rozkład masy zapewnią dynamiczną jazdę w każdych warunkach.

W środku możemy się spodziewać topowej jakości Audi, z ekranem dotykowym w centrum kokpitu, dodatkowym ekranem dotykowym na tunelu środkowym oraz znacznie uproszczoną obsługą w porównaniu do poprzedniego modelu – zniknęło wiele przycisków i przełączników. Wersja L przystosowana do wygodnego podróżowania z tyłu, oferuje jeszcze więcej miejsca i m.in. takie udogodnienia jak podpórka na nogi z masażem, osobny telefon, ekran, pilot przypominający smartfona, sterowanie oświetleniem kabiny, lampki do czytania w technologii HD Matrix i masaż w fotelu.

System napędu Quattro jest standardem w nowym A8. Dodatkowo dynamiczny system all-wheel steering, dzięki dostosowaniu stopnia skrętności kół przedniej osi i kierunku wychylenia kół tylnych do prędkości jazdy, zapewnia bezpośrednie czucie samochodu i lepszą precyzję prowadzenia. Sytuację poprawia jeszcze w pełni aktywne zawieszenie, które automatycznie może regulować wysokość każdego z kół za pomocą elektrycznych siłowników w zależności od sytuacji na drodze. System połączony jest z zawieszeniem pneumatycznym co ma gwarantować niesamowite wrażenia z jazdy, choć całość brzmi bardzo skomplikowanie.

Na początek na niemieckim rynku oferowane będą dwie przeprojektowane jednostki V6: 3.0 TDI (286 KM) i 3.0 TFSI (340 KM). Do nich w niedługim czasie dołączą ośmiocylindrowe wersje: 4.0 TDI (435 KM) i 4.0 TFSI (460 KM). Najmocniejsza będzie W12 z silnikiem 6.0.

Zgodnie z duchem czasu producent nie zapomni o hybrydzie i będzie to auto w wersji przedłużonej, typu plug-in hybrid o nazwie A8 L e-tron quattro. Silnik 3.0 TFSI we współpracy z napędem elektrycznym, wygenerują 449 KM mocy i 700 Nm momentu obrotowego.

Nowe Audi A8 trafi do sprzedaży późną jesienią tego roku z ceną bazową w Niemczech na poziomie prawie 91 000 Euro.

Dodaj komentarz