Nowy Land Rover Discovery
Nowy Land Rover Discovery wyglądem nawiązuje do poprzednika. Cechą charakterystyczną, tak jak w czterech poprzednich generacjach tego modelu, pozostaje załamanie dachu, którego linia przebiega nieco wyżej w tylnej części nadwozia. Dzięki temu rozwiązaniu siedzenia w opcjonalnym trzecim rzędzie są umieszczone wyżej dla zwiększenia komfortu pasażerów i autem może komfortowo podróżować 7 dorosłych pasażerów. Sylwetka została wygładzona i samochód wygląda teraz bardziej dynamicznie, nawiązując do pozostałych modeli tej marki.
Główną różnicą w stosunku do poprzednika jest natomiast zastosowanie lekkiego aluminiowego nadwozia samonośnego, zamiast dotychczasowej stalowej ramy. Pozwoliło to na obniżenie masy prawie o 500 kg i uczyniło z nowego „Disco” samochód typu SUV o lepszych właściwościach jezdnych na asfalcie. Jednak w dalszym ciągu auto ma wyróżniać się dzielnością w terenie (prześwit 283 mm), jak na rasowego Land Rovera przystało.
Dodatkowo w terenie pomaga oczywiście stały napęd na cztery koła, system Terrain Response 2, reduktor dostępny jako opcja, blokada centralnego mechanizmu różnicowego i szereg elektronicznych „wspomagaczy”.
Wnętrze wykończono jak na auto premium przystało. Wygląda solidnie, elegancko, oferuje dużą ilość miejsca dla pasażerów i wydaje się praktyczne. Bagażnik może pomieścić 1231 litrów bagażu (za drugim rzędem siedzeń), a wnętrze zostało wyposażone w szereg przydatnych schowków. Klienci mogą wybierać ze szerokiej gamy materiałów wykończeniowych, w tym tak luksusowych jak tapicerka ze skóry Windsor czy dębowe wykończenie elementów konsoli. Co kto lubi.
Nie brakuje też nowinek technologicznych takich jak elektronicznie konfigurowane fotele drugiego i trzeciego rzędu, którymi można sterować zarówno z centralnego kokpitu, z tyłu pojazdu, a nawet zdalnie, ze smartfona. System sterowania multimediami InControl Touch Pro z 10 calowym ekranem dotykowym pozwolił na zmniejszenie ilości przycisków i uporządkowanie konsoli środkowej. Ciekawostką jest też kluczyk dla aktywnych (Activity Key) w formie wodoodpornej opaski na nadgarstek, którą można założyć na rękę w czasie aktywności fizycznej i nie martwić się zagubieniem lub uszkodzeniem klucza.
Jeśli chodzi o jednostki napędowe, dostępne są dwa dwulitrowe, czterocylindrowe silniki diesla o mocy 180KM (max moment obrotowy 430 Nm) i 240 KM (max moment obrotowy 500 Nm) oraz sześciocylindrowy o mocy 258 KM (max moment obrotowy 600 Nm). Dodatkowo możemy swojego Land Rovera zamówić w wersji benzynowej z trzylitrowym silnikiem V6 o mocy 340KM (max moment obrotowy 450 Nm). Wszystkie silniki współpracują z ośmiostopniową przekładnią automatyczną ZF.
Samochód jest już dostępny w salonach, a cena wyjściowa to 236 000 zł.