Nowe Porsche Cayenne trzeciej generacji

Nowe Porsche Cayenne trzeciej generacji debiutuje w dwóch wariantach Cayenne i Cayenne S. Auto charakteryzuje się bardziej dynamiczną stylistyką, nawiązującą do mniejszego Macana. Jak zawsze w przypadku nowości producenta ze Stuttgartu, mamy do czynienia z ewolucją, a nie rewolucją stylistyczną.

Samochód otrzymał większe wloty powietrza z przodu, wyżej osadzone reflektory, wąskie lampy z tyłu (nareszcie) i nieco niższą linię dachu (o 9mm). Długość nadwozia wzrosła o 63 mm (do 4918 mm), rozstaw osi się nie zmienił, a szerokość bez lusterek wynosi 1983 mm. Waga auta dzięki zastosowaniu lekkich komponentów i aluminiowej karoserii, pomimo bogatszego wyposażenia spadła o 65 kg.

Dzięki nowej stylistyce nadwozie wydaje się wyraźnie masywniejsze, niższe i szersze. Ponieważ Cayenne często pełni rolę samochodu rodzinnego, nie można przejść obojętnie nad wielkością bagażnika, którego pojemność wzrosła o 100 litrów do 770 litrów.

W chwili premiery dostępne będą dwa silniki sześciocylindrowe: 3-litrowe turbo o mocy 340 KM w modelu Cayenne (40 KM więcej niż u poprzednika) i nowe 2,9-litrowe V6 biturbo o mocy 440 KM w Cayenne S (wzrost mocy o 20 KM w porównaniu z poprzednikiem). Cayenne S  z opcjonalnym pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w mniej niż 5s (5,9s w Cayenne bez S) i osiąga maksymalnie 265 km/h (245 km/h w Cayenne). Silniki współpracują z nową, szybką 8-stopniową przekładnią Tiptronic S.

Trzecia generacja sportowego SUV-a otrzymała po raz pierwszy mieszane ogumienie (szersze opony na tylnej osi) i elektrycznie sterowaną tylną skrętną oś, która poprawia stabilność auta i jednocześnie zmniejsza średnicę zawracania. Standardowo montowany jest aktywny napęd na obie osie, układ Porsche 4D Chassis Control, elektroniczny system stabilizacji przechyłów PDCC oraz opcjonalnie trójkomorowe pneumatyczne zawieszenie. Wszystkie systemy mają zapewnić stabilność na asfalcie oraz wystarczające dla tego typu pojazdów właściwości terenowe.

Dostępne opcjonalne hamulce z żeliwnymi tarczami pokrytymi zwiększającą tarcie warstwą węglika wolframu (PSCB), poprawiają efektywność hamowania oraz ograniczają zużycie i pylenie hamulców. Oczywiście topową opcją pozostają wciąż hamulce ceramiczne.

W kabinie Cayenne znajdziemy Porsche Advanced Cockpit, którego centrum stanowi 12,3 calowy wyświetlacz dotykowy z systemem Porsche Communication Management (PCM) zapewniającym stały dostęp do internetu i usług online z informacjami o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym. Nowy system PCM można dostosować do własnych potrzeb za pomocą 6 indywidualnych profili użytkownika. Większość funkcji dostępna jest za pomocą wirtualnych przycisków na dotykowym ekranie, a analogowe przyciski zarezerwowano dla głównych funkcji samochodu.

O bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów dba m.in. asystent jazdy nocnej z kamerą termowizyjną, asystent zmiany i utrzymania pasa ruchu z funkcją rozpoznawania znaków drogowych, asystent jazdy w korkach i parkowania z widokiem 360 stopni. Całość uzupełniają systemy nagłośnienia firmy Bose lub Burmester.

Samochody można już zamawiać w cenach od 359 120 zł za Cayenne i 451 320 zł za Cayenne S.

 

 

Dodaj komentarz