Nowy Ford Bronco

Ford Bronco 2020

Legendarny Ford Bronco powraca jako osobna marka koncernu Ford, od razu w kilku odmianach. Na celowniku nowego modelu jest oczywiście Jeep. W przyszłym roku do salonów trafią aż trzy modele Bronco w tym krótka (2 drzwiowa) terenówka o długości 441 cm i jej długa 4-drzwiowa odmiana o długości 481 cm. Obie konstrukcje oparte są na ramie. Mniejszy, kompaktowy 5-drzwiowy SUV o nazwie Bronco Sport posiada z kolei nadwozie samonośne o długości 439 cm. Co ciekawe kąt zejścia w kompaktowej odmianie jest lepszy niż w wersji terenowej. Obie wersje nawiązują stylistycznie do modelu sprzed 55 lat, jednak są jak najbardziej autami na miarę XXI wieku.

Nowy Ford Bronco

Wersje terenowe będą oczywiście opcjonalnie wyposażone w blokady dwóch mechanizmów różnicowych, niezależne zawieszenie, w opcji amortyzatory Bilstein, stalowe osłony podwozia, tempomat utrzymujący niską prędkość oraz tryb Trail One Pedal Drive do „pełzania” w ciężkim terenie. Najmniejszy silnik w Bronco będzie miał 4 cylindry, a wersja sport dostępna jest również z 3-cylindrowym turbodoładowanym silnikiem. Największy silnik w nowym Bronco to 2.7-litrowa jednostka V6, która historycznie jest i tak mniejsza niż najskromniejszy motor w starym Bronco (2.8 R6). Takie czasy.

Ford Bronco 2020

Cywilny SUV o nazwie Bronco Sport wyposażony będzie w standardowy napęd 4×4 z możliwością blokady mechanizmu różnicowego i wciąż sporą ilość akcesoriów dodatkowych (ok. 100 pozycji). Auto można już zamawiać w Stanach, ale odbiór będzie możliwy dopiero wiosną 2021 roku.

Ceny startują od prawie $27 000 za Bronco Sport i $28 500 za 2-drzwiowe Bronco. Na razie nie wiadomo czy auto będzie oferowane w Europie. Problemem mogą być wyśrubowane europejskie normy emisji spalin, pomimo zastosowania skromniejszych silników.

Foto: Ford