Audi A6 piątej generacji

Ewolucja technologiczna

Audi A6 piątej generacji to zupełnie nowy model zaprezentowany ostatnio na salonie w Genewie. Chociaż wygląda bardzo podobnie do poprzednika, to jak zapewnia producent, zarówno platforma jak i każdy panel karoserii w tym aucie jest całkowicie nowy. Gdy bliżej mu się przyjrzymy zobaczymy inne przetłoczenia karoserii, szerszy grill i nowe światła. Część struktury nośnej oraz maska, klapa bagażnika i błotniki zostały wykonane z aluminium co pozwala dodatkowo obniżyć środek ciężkości i poprawić charakterystykę auta. Za projekt linii nadwozia nowego A6 odpowiedzialny jest Polak Parys Cybulski.

Wymiary zewnętrzne tylko nieznacznie różnią się od tych w wersji poprzedniej. Auto jest o niecały centymetr dłuższe, nieco ponad centymetr szersze.  Bagażnik w dalszym ciągu oferuje 530 litrów pojemności choć jest nieco szerszy.

Wysoka jakość i więcej zmian wewnątrz

O ile z zewnątrz mniej wprawne oko może pomylić samochód z jego poprzednikiem, to wnętrze uległo znacznym zmianom, pełnymi garściami czerpiąc ze starszych braci – A8 i A7. Wsiadając do A6 zostaniemy więc otoczeni ekranami (nawet trzema jeśli zdecydujemy się na wirtualny kokpit), wysoką jakością wykonania i najnowszą technologią, która współpracując ze smartfonem nie tylko pozwoli uruchomić zdalnie silnik, czy otworzyć drzwi, ale również sterować samochodem podczas parkowania. System pozwala na tworzenie profili użytkowników i zapamiętywanie indywidualnych ustawień dla każdego z nich. Oferowane będą również bardzo zaawansowane systemy wspomagające kierowcę zarówno w ruchu miejskim jak i poza miastem.

Ciekawe rozwiązania poprawiające komfort użytkowania

Ciekawym rozwiązaniem są spryskiwacze zewnętrznych kamer, które pomagają w zachowaniu dobrej wizji, a spryskiwacze przedniej szyby wbudowano w wycieraczki co ma zwiększyć ich wydajność. Ponadto producent oferuje do auta system czterech skrętnych kół i cztery typy zawieszenia (standardowe, obniżone, adaptacyjne i pneumatyczne).

Silniki – nie zabraknie diesli

W gamie silników nadal pozostają diesle, tym razem w trzech odmianach: najsłabszy dwulitrowy o mocy 204 KM i dwa trzylitrowe TDI V6 o mocy 231 i 286 KM (moment obrotowy odpowiednio 500 i 620 Nm). Na początku oferowany będzie jeden silnik benzynowy 3.0 TFSI o mocy 340 KM i 500 Nm. Wszystkie silniki wyposażono w system mild-hybrid czyli miękkiej hybrydy, gdzie układ elektryczny pełni jedynie funkcję wspomagającą i pomaga ograniczyć spalanie. Wszystkie silniki seryjnie współpracują z automatami – mocniejsze diesle z 8-stopniową skrzynią Tiptronic, a słabszy diesel i jednostka benzynowa z  dwusprzęgłową skrzynią S-tronic. Za napęd Quattro trzeba będzie dopłacić tylko w bazowym 2-litrowym dieslu.

Audi w nowym modelu A6 zachowuje więc wszystkie mocne strony poprzednika robiąc co najmniej duży krok do przodu i ulepszając swoje auto pod wieloma względami staje się znowu poważnym konkurentem dla innych limuzyn z wyższej klasy średniej. Wiadomo świeżość zawsze w cenie. Czekamy na pierwsze egzemplarze, które maja trafić do salonów  w czerwcu tego roku.

Dodaj komentarz