Nowa Toyota Corolla sedan – zmiany w gamie modeli Toyoty

Toyota Corolla sedan

Toyota przywraca nazwę Corolla wszystkim odmianom nadwoziowym swojego kompaktowego modelu (sedan, hatchback i kombi). Znika więc model Auris. To jednak nie wszystko, z gamy modelowej zniknie również większy Avensis. Zostanie on zastąpiony przez nową Corollę sedan oraz debiutującą niedawno, bardziej luksusową Toyotę Camry, która powróciła po latach do Europy.

Toyota Corolla sedan, hatchback i kombi
Toyota Corolla sedan, hatchback i kombi

Stylistyka nadwozia nie przynosi rewolucji. Wygląd Corolli sedan (12 już generacji) nabrał nieco dynamiki, a ostrzej cięte nadwozie ma długość 463 cm (jest krótsze o 12 cm od Avensisa). Rozstaw osi obu aut jest identyczny, co powinno zagwarantować podobną ilość miejsca dla pasażerów. Również bagażnik o pojemności 471 litrów ustępuje jedynie o 38 litrów temu z Avensisa. Kupując Avensisa, klienci otrzymywali jednak auto klasy średniej i nieco więcej prestiżu. Ma to spore znaczenie w budowaniu flot firmowych. Avensis jest autem dla kadry zarządzającej średniego szczebla, a Corolla pozycjonuje się nieco niżej. Dlatego Toyota przychodzi z pomocą swoim klientom, którzy będą mogli teraz również kupić jeszcze bardziej prestiżowy model Camry.

Toyota Corolla sedan
Toyota Corolla sedan

Nowa Toyota Corolla została bardzo dobrze wyposażona pod względem bezpieczeństwa co gwarantuje system Toyota Safety Sense drugiej generacji wykrywający pieszych (również w nocy), wyposażony w aktywny tempomat i system utrzymania pasa ruchu. We wnętrzu znajdziemy 8-calowy ekran dotykowy i 10-calowy wyświetlacz head-up. Wszystko podane w prostej i nowoczesnej formie.

Toyota Corolla sedan - wnętrze
Toyota Corolla sedan – wnętrze

Na początek do wyboru będą dwie wersje silnikowe: benzynowa 1.6 o mocy 132 KM współpracująca ze skrzynią manualną lub bezstopniowym automatem CVT oraz hybryda czwartej generacji 1.8 Hybrid o mocy 122 KM, tradycyjnie już w Toyocie współpracująca ze skrzynią CVT.

Corolla sedan będzie w Europie oferowana tylko na kilku wybranych rynkach, w tym w Polsce. Produkcja ruszy w styczniu 2019 roku w Turcji.

Dodaj komentarz