Nowy Peugeot 208
Najnowszy francuski miejski hatchback Peugeot 208 stylistycznie czerpie z rozwiązań zastosowanych w większym modelu 508. Auto wygląda bardzo nowocześnie i drapieżnie co podkreślają przednie i tylne lampy w technologii LED przypominające ślady po lwich pazurach. Do budowy najnowszego modelu zastosowano płytę CMP, która umożliwiła zmniejszenie wagi i poprawienie aerodynamiki pojazdu.
We wnętrzu, do przekazywania informacji kierowcy, służą dwa trójwymiarowe ekrany uzupełnione o wyświetlacz head-up oraz długą listę systemów wspomagających kierowcę i służących do pół autonomicznej jazdy, co czyni z „208” jedno z najlepiej wyposażonych aut w klasie. Również wygląd kokpitu zachęca do zajęcia miejsca za kierownicą, umieszczoną klasycznie dla aut Peugeot, poniżej zegarów.
Do napędu wykorzystano trzy silniki benzynowe 1.2 o mocy 75, 100 lub 130 KM oraz 1.5-litrowy 100-konny silnik diesla. Do wszystkich jednostek można będzie zamówić 8-stopniową skrzynię automatyczną. Peugeota 208 można będzie również kupić w wersji w pełni elektrycznej z silnikiem o mocy 136 KM i akumulatorami o pojemności 50 kWh, zapewniającymi 340-kilometrowy zasięg. Wersja elektryczna o nazwie e-208 ma m.in. inną osłonę chłodnicy.
Do salonów nowy Peugeot 208 wjedzie na jesieni 2019 roku. Ceny jeszcze nie są znane.
Zobacz też w naszym katalogu nowych samochodów dane techniczne i ceny Peugeota 208 aktualnie dostępnego w salonach.
Fot. Peugeot