Nowy Touareg R to hybryda

Topowa wersja najdroższego modelu Volkswagena oferowana jest jako hybryda plug-in (czyli z możliwością doładowania z gniazdka). To jednocześnie pierwszy Volkswagen z najmocniejszej linii R performance wyposażony w napęd hybrydowy. Mamy więc kolejny efekt nowej, pro-ekologicznej strategii obranej przez niemieckiego producenta.

Z zewnątrz wersję R poznamy po 20-calowych czarnych felgach (Braga), zewnętrznym malowaniu wybranych detali na czarno tzw. Black Style (m.in. lusterka, ramki szyb, atrapa chłodnicy). Wnętrze natomiast wykończone jest w pakiecie R-Line ze skórzaną tapicerką Vienna.

Do napędu służy benzynowy silnik 3.0 V6 turbo o mocy 340 KM oraz elektryczny. Moc całego zespołu napędowego to 462 KM (700 Nm). Baterie mają pojemność 14,1 kWh, ale nie znany jest jeszcze zasięg na samym prądzie, który raczej nie będzie duży. VW zapewnia jednak, że krótkie trasy codziennych dojazdów będzie można pokonywać zero-emisyjnie na napędzie elektrycznym. Zobaczymy. Wiemy natomiast, że powyżej 140 km/h silnik spalinowy dołącza się automatycznie.

Kierowca może za pomocą rozbudowanego systemu multimedialnego na bieżąco monitorować poziom naładowania baterii, a nawet zachować energię elektryczną „na później”, po to żeby w gęsto zaludnionym terenie pozostała rezerwa na jazdę elektryczną.

Oczywiście napęd jest przenoszony na wszystkie cztery koła, jak na rasowego SUV-a przystało. Systemy wspomagające kierowcę „odpuszczają” dopiero powyżej prędkości 250 km/h. Touareg jest też pierwszym hybrydowym SUV-em wyposażonym w asystenta jazdy z przyczepą (masa maksymalna przyczepy to 3,5 tony). Cen jeszcze nie znamy.

Foto: Volkswagen