Volkswagen ID.3 – elektryczny Golf na nowe czasy
Volkswagen w dalszym ciągu oferuje popularnego kompaktowego Golfa. W tym roku debiutuje nawet jego nowa generacja. Jednak niemiecki producent wyraźnie wiąże przyszłość z innym autem. Jest nim elektryczny VW ID.3 , czyli pierwszy model z całej gamy „elektryków” planowanych przez markę z Wolfsburga.
Dlatego właśnie głównym bohaterem stoiska na ostatnich targach we Frankfurcie był ID.3, a nie nowy Golf, od którego elektryczny kompakt jest o parę milimetrów dłuższy, o 2 cm szerszy i o 6 cm wyższy. Jednak przy zbliżonych wymiarach nadwozia, rozstaw osi jest większy o 14,5 cm (wynosi 277 cm). Platforma elektryczna pozwoli więc na wygospodarowanie większej przestrzeni dla pasażerów.
Choć jest to samochód o nadwoziu kompaktowym, podobnym nieco do Golfa, to oprócz napędu elektrycznego wyróżnia go również to, że silnik umieszczony jest z tyłu i napędza tylną oś. To przywodzi na myśl inna legendę marki, czyli „Garbusa”. Czy ID.3 ma szansę stać się pojazdem kultowym? To już chyba inne czasy, ale szanse na rynkowy sukces są ogromne.
Na początek auto oferowane będzie z trzema rodzajami akumulatorów: 45 kWh (moc 150 KM i zasięg do 330 km), 58 kWh (moc 204 KM, zasięg do 420 km) oraz 77 kWh (moc również 204 KM, ale zasięg do 550 km).
Producent zapowiada, że cennik w Polsce wystartuje w okolicach 130 000 zł. Pierwsze auta powinny trafić do klientów w połowie 2020 roku. Może to być najbardziej przystępna cenowo propozycja, spośród praktycznych samochodów elektrycznych oferowanych na rynku.
Foto: Volkswagen